no more brobygata

om fem dagar går en epok i graven. efter sju år i samma lägenhet o ytterligare 11-12 år i huset på något sätt, flyttar jag på lördag till ny lägenhet.

hade utflyttningsfest i lördags. var meningen att vi skulle grilla på gården. men vädergudarna var inte på vår sida o det stilla regn, som fallit under dagen o som man hade kunnat acceptera, förvandlades lagom till det var dags för oss att börja grilla till ett skyfall. klassiskt. vi fick helt enkelt stanna i lägenheten o steka vår mat på spisen.

slog nytt rekord i antal människor i en etta på 40 kvm. vi var över 30 personer, närmre 40. "kan mårten o några av hans polare från kosovo komma? dom är typ 2-3 st". snarare 12-13. jesus o hans tatuerarkompis från chile dök upp. kb-raggarens förra kk med vänner. flöss o pjär o deras tjejer. men trots mängden människor så var det  relativt lugnt o inte stökigt. gick till kb lite över tolv. missade givetvis 20 kr gränsen.

på kb luktade det fis. helvete vad öl sätter igång tarmarna på folk.

var inte alls sugen på nån utgång egentligen så efter ett tag gick jag, ullis, myran o jossan därifrån. köpte skit på time. ullis åkte hem. utanför kb gick en kille in i oss o kallade oss tjockisar. han borde ha fått stryk. längre ner på friisgatan gick en annan kille in i oss o kallade oss horor. men denna gången tänkte jag inte låta det gå obemärkt förbi så jag gick efter honom o frågade va fan han sa. bakom mig kom jossan i en jävla fart o puttade på killen så att han flög iväg o 1 2 3 så blev det slagsmål. hahaha! jossan spöade en ful jävla idiot med pommesmustasch. varför ska vi ta emot all skit, som killar tycker att de kan säga till oss, utan att de någonsin få konsekvenser?  "tydligen så måste det ha varit sant eftersom hon reagerade som hon gjorde". asshole!!

på söndagen satt jag, jossan, myran, kb-raggaren o lee hos mig o käkade resterna från gårdagen o garvade o var bakis tillsammans. sen kom vi på att det var mors dag så  jag, jossan o jonas åkte till lund o grillade med mor o far.

häpp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0