motvilligt lycklig

säsongaren kommer förbi sverige en sväng o då ska det drickas. givetvis.

efter jobb på fredagen, lite bag in box, chips, ostbågar. en öl på fagans. löjligt kall aprilkväll. tänkte att polisen kunde fungera som taxi. tyckte tydligen inte dom. fick frysa hela amiralsgatan hem.

efter runda på stan o tårta i lund på lördagen så bokade svenne in ett förgille på karlskronaplan. slängde iväg sms till alla nummer som existerade i mobilen. har ju 2200 fria sms kvar... lyckades få ihop ett relativt stort dryckesgäng trots den korta varseln. sånt är härligt. spontanitet, my friends!
musiken var hög o sanslöst bra på stereon. växte regnbågar inom mig. eller så var det bara röd vinet som bubblade... mådde som en prins o dansade med systern på golvet.
KB-dags vid ett-tiden o jag var en aning för kaxig mot vakten men det gick bra ändå. tills mitt kort inte fungerade i kassan o jag snällt fick gå till en uttagningsautomat. men det gjorde inget för jag fick sällskap av två trevliga unga män. inne på KB. dricker öl trots en fylla som inte borde bli mycket mer än just så. möter kärlek. inte sett honom sen i höstas innan han stack down under. han hade en röd prick på kavajen o bad om mitt nummer eftersom han bytat telefon o gjort av med alla nummer. tyckte jag lät trevligt tills han sa "jag tänkte att vi kunde knulla". då lät det inte trevligt längre. nej tack. satt o pratade med en av killarna jag hade haft sällskap med när jag hämtade ut pengar. i min fylla o i det skumma ljuset såg han extremt bra ut så jag tyckte att vi kunde hångla. det tyckte han oxå. efter lite hångel på dansgolvet så sa han "nu går vi hem till dig". jahapp.
mötte joz o dejvid utanför de förväxta kaninerna o så gick vi alla tillsammans.
tonårsstämmningen var påtaglig o till sist så avtändande att jag helt enkelt gav upp o la mig med ryggen emot. någonting sa mig att han förmodligen hade en flickvän som väntade nånstans för han verkade ha dåligt samvete o gick efter en stund.
söndagsbakis, glass o kaffe i parken, schneeeeekig pizza på center, pretty woman o sen var det plötsligt måndag o falukorv. så kan det gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0