på bussen är allt så underbart

åkte buss in till lund en solig söndag i mars.
på bussen satt en skön tattad kille med dreads o hans polare. de hade, vad jag förstod av deras samtal, varit på fest kvällen innan för de satt o pratade lite allmänt om händelser, folk o lägenheten de varit i. men sen började de prata om sitt gemensamma yrke. de var lärare. gymnasielärare. den tattade killen var religionslärare o den andra kanske svenska- eller mattelärare. mina öron spetsades ytterligare (inte för att det var särskilt svårt att höra dem - alla andra på bussen var fullt upptagna med att lyssna de oxå...). jag sneglade på den tattade killen o fick genom deras samtal reda på att han var 35. fan alltså. han verkade vara en sjukt skön kille. tänk om man hade en sån lärare i skolan!
jag fick en skön känsla där på bussen o allt kändes plötsligt ganska självklart på något obegripligt vis. jag ska bli lärare!

jag lyssnade vidare på deras samtal. 

-ska vi ta en öl?
-jag måste äta något.
-vi kan gå till ariman.
-där är nog inte öppet än.
-men en öl i solen hade varit gött.
-ja vi går genom universitetsområdet. fint väder ju. då har tjejerna mindre kläder på sig. haha..
-haha... ja det är sant.
-fan. snart är det sommar.
-ja äntligen...
-skönt att man inte har någon som väntar på en.

den sköna känslan nummer två dök upp inom mig. att vara singel ÄR skönt. 
"har du träffat nån kille än?". ja jag träffar killar JÄMT!
grejen är den - jag kan göra vad jag vill, när jag vill. med en pojkvän stoppas det kreativa flödet. haha...
det är skönt att vara singel o speciellt när solen börjar värma.... jag håller mig i från förhållande tills jag är redo. o det är några mil dit... som shout out louds säger: stay out of love until you're ready, stay out of it 'cause it scares you.



lärarutbildningen är sökt. 
religion- o svensklärare.
ölen på uteserveringen kommer inom en snar framtid att drickas.



 

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Lycka till med lärarutbildningen! Har själv funderat på den många gånger.

2008-04-24 @ 16:45:36
URL: http://miljonresan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0