the nights are long in the great company of alcohol

blev en fin kväll igår. trots vansinnes fredagen o lördagens extremt långa baksmälla.

cyklade till sara vid halv tio tiden med syster. gjorde ett pitchstop vid ett falafelhak o inhandlade dagens andra måltid. 
hemma hos sara satt claudia o jenny.
det blev en lugn förfest med mycket prat o champagne. känns som det var längesen man verkligen satt ner o pratade om allt möjligt. oftast blir förfester så hetsiga o musiken blir bara högre o högre i takt med fyllan. men nu blev vi härligt salongade o kvällen kom oss till mötes o utlovade löften om fortsatta trevliga äventyr. 

vid ett-tiden cyklade vi ner mot kb. ingen kö. sånt är fint. beställde var sin dricka. hängde på dansgolvet. jag blev uppraggad av nån tjomme som försökte dra upp mig på dansgolvet trots mina protester. lyckades ta mig därifrån o gömde mig i vinylbaren. mötte romeo. jösses. en blond svenne vid namn romeo. raggningsknep eller? "hej, jag heter romeo". kunde inte låta bli så jag presenterade mig som julia..... han hängde med oss ett tag men märkte slutligen att han inte var så himla poppis o lämnade oss.

max smsade jossan att han, kalle o niclas kommit till kb så vi gick ut till dem. drack cider, dansade, fottade med digitalkameran. såg steff o satte mig vid honom o snackade lite minnen osv. gick ut o rökte med jossan. hängde i baren o fotograferade varandra med en aldrig outsinande trötthet. blev lite pattakläm på både den ena o andra.....
jossan springer runt o fotograferar sig o mig med en massa random people. lär vara hysteriskt många roliga bilder i  den kameran. haha. vi hamnar på dansgolvet o dansar oss svettiga tills klockan är 4 o kb stänger.

på väg hem till niclas med en tjatande kalle som förföljer oss. "men va fan, knulla ni, jag ska bara spela poker. jag bryr mig inte. jag måste spela poker!". tar en jävla evighet att bli av med honom o under tiden hinner jossan ikapp oss för att hämta nycklar till min lägenhet, där hon ska sova efter hennes o max lilla dispyt tidigare.

äntligen hos niclas. leker svettiga lekar mellan lakanen innan niclas lyckas med bedriften att somna UNDER TIDEN vi har sex! haha!

söndagförmiddag o solen lyser. fantastisk sensommardag!
cyklar till ikea med niclas o köper soffa o säng. lönehelg på ikea vet man ju hur det är så det tar hela eftermiddagen o vi är bakfyllesvettiga, hungriga o fortfarande smått fulla... härlig kombination! 

söndagkväll o dags för jobb nere på tattarstället. inte särskilt pepp. måste söka nytt jobb. måste!


minns numera fredagnatten som en jävla ångestnatt. man ska inte dricka sprit när man mår dåligt.

kärlek 

Kommentarer
Postat av: Lee

Håller med om det sista.

2008-08-31 @ 23:07:42
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0