mini-julafton med hjärtat

igår tjuvstartade jag o niclas julafton med julmusik, glögg, pepparkaksbak, julmat, ris a la malta o julklappar. eller det var visserligen tredje dagen med prinskorvar, köttbullar o sill men denna gången satt vi till ett dukat bord i normalhöjd o teven var inte på... hur som helst, väldigt mysigt o juligt.

jag fick ett par nya converse o niclas skulle fått en parfym, armani diamonds, men den hade tydligen stött på problem i sin transport över från kastrup..hmm... han får ha den efter jul helt enkelt. han fick ett mjukt paket med skjorta o halsduk i väntan.
efter maten var vi väldigt trötta o satt framför teven o önskade att de skulle visa en julfilm på någon av kanalerna men icke.

när jag skulle gå ut med astrid senare såg jag genom porten att det stod folk på gården o rökte. grannen under mig hade fest, det hade jag hört. men killen jag skådade genom porten såg ut precis som andy, elaka kocken från smak. jag öppnade porten o...
-ANDY! vad fan gör du här?
han tittar upp o skrattar.
-hallå för fan! jag är på fest hos min kollega. hon är i final till årets kock!
-fan vad galet!
det är konstigt när man ser människor på platser man absolut inte förknippar dem med. det blir liksom lite fel i hjärnan.

jag gick ut med astrid o när jag kom tillbaka till lägenheten hade hjärtat somnat i sängen. det är den vanliga rutinen numera - somna tidigt! han är trött för att han jobbar mycket o jag är trött för att jag är gravid.

vi gjorde i alla fall ett försök till vakenhet o jag satte på en film som kändes lite julig,  kalle o chokladfabriken. men efter en stund sussade hjärtat sött o jag orkade inte se ompalompierna dansa o sjunga, de är lite räliga, så jag stängde av teven o kröp ner i sängen. lyssnade ett tag på festen nedanför men somnade sedan i niclas famn.

god jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0