oh im so alive

so i heard its no good to run
but it feels so much better now that its done
and tonight i have to leave it

shout out louds.
o min kropp trycks fast mot väggen som om en vind av orkanstyrka träffat mig. min bröstkorg öppnas upp o vartenda organ tar emot energin som törstande i öknen. explosionartat. måste dansa. måste slänga av mig mina kläder, mina bojor, mina kedjor...
det är vårens första dag i vinterns sista månad. champagne flyter i mina ådror o jag måste ut ut ut ut ut lämna min borg.
skuttar längst gatorna. ler mot folk jag möter. ur asfalten växer det blommor. allt fult är borta.
jag lyfter. stiger över bilarna, husen, människorna. flyger. landar på ett hustak o ropar kärleksord till människorna där nere som tittar upp på mig, vinkar o ler.
det börjar regna tusenskönor, jag blundar o snurrar runt, runt, runt..... champagnen bubblar i mina ådror, letar sig ut ur min hjässa, stiger mot skyn som en regnbåge o exploderar i tusentals fyrverkerier.

jag är fri. jag är en vinnare.
jag är en vinnare.

när den kyliga februarisolen gått ner i horisonten sover jag tryggt vid foten av en alm med bruna, mjuka kaniner i mitt knä.

jag är fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0