nytt år är det tydligen, säger dom som vet

nyårsafton är sorgligt. förstår inte glädjen med att fira något som aldrig kommer tillbaka igen. eller är det så att man firar det som ska komma? hur som helst så firar jag inte nyår längre. inte på det där uppenbara sättet i alla fall. jag orkar inte. jag är för gammal.

så vad kan man säga om året 2007?
känns som det rusade förbi o det enda riktigt stora genombrottet för mig rent karriärsmässigt var att jag fick ett yrke. men sen stagnerade det på den punkten.
mer då? tja... det var mycket fyllor. mycket killar. eller egentligen inte för min del. har ju haft samma gamla... men mycket killsnack o killstrul.
jag o syrran flyttade ihop. o flyttade isär. hade en himla stilig lägenhet i alla fall.
men nånstans bland killstrul o flyttar fann jag någon slags inre ro inom mig själv. söker fortfarande, det så är det när man är en sökare.

o vad händer 2008?
jag får ett jobb. mitt drömjobb. på måndag ska jag få det. jo så är det.
sen tränar jag o lyckas prestera i de mål jag satt upp.
sen träffar jag the love of my life o vi flyttar ihop o jag blir gravid.
jepp. aldrig mer ska jag trilla i trappen o stuka min fot o behöva sitta o gråta ensam i min lägenhet. jag vill att någon ska trösta mig när jag är ledsen. jag vill att någon ska vakna upp tillsammans med mig o vilja fortsätta göra det i resten av denne någons liv.
nu är jag väldigt officiell med saker jag sällan erkänner i bloggen - jag vill få ett slut på mitt singelliv! jag vill ha barn! jag vill gifta mig! så... nu var det sagt. kanske inte en sådan stor surprise - jag är ju trots allt 31.

kyss


Kommentarer
Postat av: Joschan

aaah jag känner bara kärlek när jag läser!! du är så söt så man smäller av!

2008-01-10 @ 21:50:30
URL: http://joxxan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0