the unhappy campers

åkte mot västervik på torsdags förmiddagen. några korta stopp i kristianstad o kalmar så hamnade vi till sist i loftahammar o tättö camping. grillning, vindrickning o haschrökning. tyst, underbar varm natt. bästa på väldigt länge. lee blir emo i gryningen.

fredagmorgon o moln o regn. gör en omplanering o åker till linköping istället för visfestivalen i västervik. kör till rystad o spionerar på miedls arabians. fina fina hästarna på betet. äter falafel i linköping. niclas verkar less. jossan får laktosmage o blir emo. niclas kör oss till gamla linköping. jossan är emo. jag köper choklad. alla verkar less o emo.

kör vidare mot gränna o jönköping. hamnar på camping i jönnet. alla är pepp, pepp, pepp. solen skiner o vi har en massa sprit. men niclas verkar fortfarande less. jag håller avstånd. vi grillar o dricker alkohol o spelar fotboll. det blir tequilarace men max kastar in handduken efter ett tag o däckar i tältet. jossan o lee flippar ut. jag o niclas hånglar.

lördagmorgon o solen skiner. packar ner tälten o kör mot borås o göteborg. alla fiser i bilen som till slut luktar utedass. i borås äter vi lunch. alla bajsar o fiser. dissar borås djurpark. åker direkt till göteborg. slår upp tält o kör in till staden. niclas verkar less. käkar kvällsmat på en restaurang. det börjar ösregna. festplanerna o bartömningen känns plötsligt inte lika pepp längre.
kommer tillbaka till campingen o låter inte regnet stoppa oss. sitter ute o groggar o snackar med norrmän. till sist går det inte att ignorera regnet mer så vi kryper alla in i våra tält. niclas somnar. jag tycker att regnet utanför låter otäckt.

söndagmorgon. jag vaknar av smärta i höften o max som städar undan efter festen utanför. somnar om. vaknar igen av max. han har köpt frukost. sätter mig vid honom. det går ett tag sen vaknar resten av gänget. ringer mamma. astrid är sjuk. lika bra o åka hem direkt. väcker emo-niclas o vi börjar packa ner vårat läger en sista gång.

stuvar in oss i bilen o styr kosan mot skåne. alla verkar emo o less. kommer till lund vid halv 2. fikar o hämtar astrid. alla verkar ännu mer emo.

äntligen hemma. duschar o hoppar ner i bingen, men en känsla i magen växer sig stor o större o efter orolig ångestsömn måste jag bara ha reda på vad som händer. o mina misstankar infriades. resan blev dödsstöten för vad som kanske redan var dött. men det kändes bara så dumt o onödigt.

o resten av söndagskvällen satt jag i soffan o stirrade dumt in i väggen.

happy emo-campers strikes again.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0