7 sånger

om du med 7 sånger skulle sammanfatta ditt liv, vilka 7 sånger skulle det då bli? sätt ihop the soundtrack of your life!
välj låtar som betytt någonting, kanske förändrat dig, låtar du delat med en pojk/flick/vän, låten du spelade en hel sommar när du gick i 9an, låten du grät till när ditt förhållande tog slut, låten du festade med bästa vännen med... kort sagt vilka 7 sånger har satt djupast spår i dig? eller vilka låtar berättar bäst om hur ditt liv har varit hitills.
sätt i gång o skapa!


här är mina, texterna spelar en roll här:

1. kriget med mig själv - imperiet, (tonårs- o punkperioden) 

2. temple of love - sisters of mercy (i en lägenhet på 10e våningen i malmö blev jag kär i andrew eldritch, efter det färgade jag håret svart o använde bara svarta kläder o mycket kajalpenna...)

3. like a hurricane - the mission (ännu ett kärleksmöte helt klädd i svart en natt på köpenhamns flygbåtsterminal)

4. one - U2 (bästa låten alla kategorier tror jag. texten är så jävla bra. ska spelas på min begravning!)

5. i defeat - james (på ett tåg från london med kristoffer efter sista james-konserten, texten sammanfattar 4 långa år med honom...)

6. there is a light that never goes out - the smiths (upplandsgatan o svarta kläder, ska oxå spelas på min begravning)

7. lost for words - pink floyd (texten säger allt!)


var jävligt svårt o bara få välja 7 sånger men samtidigt får man verkligen bara med de allra bästa. o ja jag är ett emo! ni behöver inte påpeka det.
smärta är vackert.
som smiths säger (sa): i wear black on the outside because black is how i feel on the inside.


nu ska jag cykla ner till triangeln o köpa svarthårfärg. bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0