jag tänkte efter lite och..

..feministen i mig vaknade.

varför är det så synd om killen?
i tusentals år har kvinnan varit en lägre stående varelse. mannens behov har alltid prioriterats först. förr brändes vi på bål. idag får vi nöja oss med lägre löner.

det enda kvinnan har är sin kropp. det är vår enda makt. o den kränks ändå dagligen av vår mansdominerande värld. på mtv sker det dygnet runt. i en skogsdunge sker ett annat övergrepp. i hemmet tysta vrå ett annat.

det konstiga är att det är mest kvinnor som attackerar kvinnor i såna här frågor. vi kommer aldrig ta över patriarkatet om vi inte håller ihop.

jag tänker inte ta mer skit. jag vet inte hur det är med er andra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0