hallå himlen

pratade med en präst igår. o jag fylldes av en sådan lycka under tiden vi pratade o den lyckan höll i sig hela dagen. lycklig o hoppfull. inte bara på ytan utan orden o närvaron av någonting högre trängde sig in under mitt skinn o puttade undan alla onda tankar o känslor.
 
jag är verkligen inte jättereligiös o mitt vändande o vridande o ifrågasättande av allting gör att jag inte kan köpa saker rakt av. men att det finns ett högre väsen det är jag fullkomligt övertygad om. o du behöver inte vara djupt troende för att bli bönhörd. jag har blivit det många gånger. gud hör bön. så är det bara.




idag fyller jag år!!! 22 fyller jag......tssss....
barnen på förskolan har sjungit för mig o jag har fått en ballong o teckningar av dem. sen åt vi kladdkaka med massor med grädde.

en av förskolelärarna undrade en dag hur jag kan vara så snäll o lugn alltid. hmm... snäll är jag. men lugn?! haha... hon har verkligen inte sett sophies dåliga sidor. vissa dagar är jag lååångt i från lugn. men det är mest ett inre kaos som gör mitt yttre olugnt i sådana fall.
jag har tänkt på det. jag har en jäkla tålig kropp, rent fysiskt. sällan sjuk eller har ont någonstans. jag kan härda igenom det mest ömmande krämpor om jag väl har fått dom. men mitt inre, min själ, är bräcklig som tunt porslin...


kärlek 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0