vem sitter i glashuset?

bråkig jag har varit i veckan.

jag är inte en sån som bråkar i onödan. konflikträdd som jag är drar jag mig för sammandrabbningar. jag kan ta en jävla massa skit men även jag har en gräns o när den gränsen är nådd..... ja då håller inte jag käften längre.

bråkade med kocken nere på jobb igår. verkligen bråkade. mitt under service. han tyckte att jag skulle servera hamburgare av färs som legat framme hela dagen o var varm, riktigt varm, o hade torkat på ytan. färs är ett superkänsligt livsmedel o får inte bli varmare än +8 grader. jag vägrade. ville han göra gästerna sjuka fick han ta mig fan göra det själv. då tyckte han att jag kunde lämna köket. sen var bråket i gång...

jag försöker verkligen ha ett rent samvete om jag börjar bråka o speciellt där nere. ska jag börja gnälla om att saker inte blivit gjorda måste jag ju se till så att jag har gjort dom så att jag inte får det i nacken sen. om ni förstår. o jag vet att jag gör vad jag ska. visst även jag kan missa saker. men jag sitter inte av tiden som några bakom min rygg säger.
jag städar upp efter de andra, slänger mat som är gammal, gör om såser, skär o hackar grönsaker, ser till att misen är komplett.
vägrar jobba i ett smutsigt kök med en usel mise. vägrar stå som en fitta o inte ha något gjort när en bong kommer in. men inte alla verkar bry sig om det på det stället.
jag kan komma in tre dagar senare o se att inget blivit gjort, saker i kylarna ligger kvar på samma ställen som när jag senast lämnade dem.

o ändå. hans ord gjorde mig osäker. missköter jag mig? tänk om de har rätt? tänk om jag inte alls gör vad jag ska?

när jag pratar om honom med den andra personalen håller de med mig o har märkt samma saker som jag. men sen säger han att de säger samma saker om mig som om honom. är det så att alla pratar bakom varandras ryggar o snackar en helvetes massa skit?
hur som helst är jag så trött på det. kommer ner en matchdag o hela restaurangen är full med folk o han har inte ens tillräckligt med burgare eller ens tomater! helt sjukt. preppa då! preppa! fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0