längtan o väntan

oj vad mycket ord o känslor jag har i mitt huvud o i min kropp idag.

läser mammors bloggar på nätet o jag längtar efter att bli mamma. jag längtar efter min bebisdoftande unge som sprattlar i magen. tänk att det bor o växer någon i mig! det är så sjukt o overkligt o underbart på en o samma gång. 
jag längtar efter mys i sängen med min lilla. frukostar på morgonen. timmar i sandlådan på lekplatser. sagostunder på kvällarna. promenader till dagis. bullbak o biblioteksbesök. pyssel o kojbyggen. utflykter i skogen. läxläsning (matematikdelen överlåter jag dock helt o hållet till niclas..) o kurragömma.

jag är så glad över niclas. även om detta var långt ifrån planerat o ingenting riktigt blir som vi tänkt oss med våra liv, så är jag så glad över denna underbara människa o vad han har gett mig. eller vad han har gett oss. eller vad vi har gett varandra! 
jag vet att han är orolig över hur det ska gå men med ett så stort hjärta som han har så kan ingenting gå fel. vi känner oss båda vilsna ibland men vem gör inte det när det väntas bebis? ett helt nytt liv håller på att skapas, både i min kropp o utanför den. tror inte det spelar någon roll om vi skulle ha varit gifta i 20 år. ett barns ankomst skakar om verkligheten för alla. även förhållanden som står på den tjockaste betonggrunden man kan hitta.

detta kommer vi att fixa. våran lilla unge kommer att berätta o visa för oss hur vi ska göra o bete oss.
o under tiden längtar o väntar jag.

Kommentarer
Postat av: Joschan

Jag längtar också sjukt mycket och har gjort från dag ett! äntligen är du med mig :D

Ska bli så jävla underbart med en bebis!!

I love you sis!

2009-02-01 @ 23:13:17
URL: http://joxxan.blogg.se/
Postat av: jane

jo du, fialotta, man lär sig med tiden=)man får prova sig fram tills det blir bra, första barnet är lite av en "försöksbaby" man lär sig av den, sen när tvåan kommer är man proffs! min teori allafall=)

2009-02-02 @ 11:40:48
URL: http://gumpen .blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0