likgiltigt jävla samhälle

jag o jossan sitter på mcd's på triangeln o jäser efter att ha tryckt i oss vars ett meal. vi sitter precis vid fönstret ut mot ingången till triangeln. ser kidsen, som har sportlov, stå o hänga.
plötsligt flyger tre killar på en ensam kille o slår o sparkar. han får ta emot riktigt hårda slag mot huvudet upprepade gånger. han gör inget motstånd utan kryper ihop o ser mest chockad ut. hans kompisar gör ingenting, de bara står där. ingen annan heller, varken inne på mcd's eller utanför. ingen ingriper, ingen säger något.

min reaktion är först att ringa polisen, min andra är att gå ut dit o fråga vad fan de håller på med. jag är på väg att resa mig upp när de tre killarna går in på mcd's igen o lämnar den slagna killen. hans kompisar går fram o de går därifrån. efter några minuter ser vi de tre idioterna följa efter.

drygt 10 minuter senare dyker polisen upp men de bara står där o glor o vi vet inte om de kommit för slagsmålet eller om de bara ska käka. vi pratar i alla fall med dem o berättar att de tre killarna redan lämnat o följt efter den slagna o hans vänner.

jag fattar inte. hur kan det vara så att ingen reagerar? skulle det kräva en gravid, ensam kvinna att gå ut o säga något? för just i den sekunden tänkte jag inte på nånting mer än att få idioterna att sluta o hade de inte gjort det, så skulle jag utan att tveka gått ut dit.

vad är det för fel på ungdomar idag? de står o hänger på triangeln på sitt lov! o annars också för den delen. de har ingen respekt för någon i hela världen.
mitt barn ska inte gå i skolan i denna jävla staden med stök, bråk o en märkeshysteri. dessutom har ungomarna i stan lagt sig till med ett språk som är så fult o grammatiskt fel att jag får rysningar. 

o denna jävla märkeshysteri då. varför behöver en 14-åring en goosejacka (vem behöver en över huvud taget i skåne? för vi har ju verkligen kallt här nere...haha), nyaste mobilen, peaktröjor, lacosteskor osv? o hur fan kan föräldrar ställa upp o köpa det åt dem? aldrig i mitt liv att jag tänker köpa så dyra plagg till min unge!

jag säger bara -  uniform i skolan!

Kommentarer
Postat av: Joschan

vidriga malmökids!

2009-02-18 @ 15:42:32
URL: http://joxxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0