namn tack!

så här blev vagnen med tillhörande liggdel, även en sk mjuklift:



ooooo så fin!


jo det börjar ju närma sig o än så länge har vi inga namn till knodden. eller jo, agnes är ju preliminärt bestämt men det ska vara 2 namn till. sen får man se om det ÄR en agnes när hon kommer ut. man ska helst passa till sitt namn oxå.

jag är sååå kräsen vad det gäller namn. här är kravlistan: 
1. de flesta namn är upptagna o de har man redan fått ett ansikte till, så alla sådana går bort.
2. namnet ska var lite udda men inte för udda.
3. namnet får minst ha 4 bokstäver. supertrist att heta nåt på två bokstäver, som my eller (sorry lee) li...
4. namnen får inte heller kunna rimmas på fula ord, t ex flora skulle bli hora.
5. vidare ska inte namnet kunnas göra om till ett smeknamn så det riktiga namnet aldrig kommer att användas, ex madeleine blir automatiskt madde, alexander blir alex...

denna listan hänger på mitt kylskåp o även om de är de namn jag gallrat ut så tycker jag knappast om hälften. egentligen.

embla
lovisa
vilja
ellen
elise
tova
elvira
tuva
lova
molly
alva
klara
agnes
idun
maja
ingrid
jorun
siri

jag gillar namn med bokstäverna L, E, A o N.
övriga namnförslag tas gärna emot! vi ska trots allt ha 3 st.. o därmed försvinner mitt efternamn. barn får inte heta två efternamn om föräldrarna inte är gifta. eller det går men då får det ena efternamnet vara ett mellannamn. man får även hitta på ett eget efternamn. t ex så funderade jag på niclasdotter. men det blir lite att ta i. hur många namn ska det egentligen stå på ytterdörren? ;) 

så kom nu med era bästa namnförslag! sen får jag o niclas bråka om vad det ska bli...


tjolahopp

Kommentarer
Postat av: isaksson

du...vill bara påpeka att embla är den dära bedövningskrämen som spruträdda barn får kletat in sig i innan stick...en association som överlever långt längre än nålskräcken!

tycker annars väldigt mycket om din namnlista! läste att en tös fått namnet "vilda" vilket jag personligen finner tjusigt, men tror nog namnfrågan klarnar när du ser henne. salve

2009-02-20 @ 17:53:13
Postat av: jane

Om jag får en flicka någon gång ska hon heta Lovis! =) Det tycker jag så mkt om & det passar till Leon!

2009-02-21 @ 16:16:00
URL: http://gumpen.blogg.se/
Postat av: H

Vilja eller Idun! eller varför inte båda. :) fiiiint!!

2009-02-28 @ 16:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0