boomchakalak

idag sa betty, 5 år, en rolig sak på jobb.
alla barnen på förskolan vet ju vid det här laget att det bor en bebis i min mage o pratar om det. när en av föräldrarna var o hämtade sina barn så ställde hon mjukliften med minstingen i ute i entren. jag var ju så klart tvungen att gå dit o titta. betty stod bredvid mig o tittade på lilla bebisen hon också. sen vände hon sig till mig o sa:
-så HÄR ser bebisar ut sophie! det här är en BEBIS!
det är bra att de informerar mig...  vad skulle jag göra utan mina små sötnosar på jobb?


var nere o köpte mjuklift till vagnen idag. niclas såg allmänt bajsnödig ut. haha. personalen lärde även oss att fälla ihop vagnen. tydligen var vi inga genier gällande den punkten... varken vi eller mamma o pappa.

hittade min drömlägenhet på blocket. eller åtminstone låg den uppe på mitt favoritområde i stan - vid st knut, bredvid de låga statarlängorna, även kallat "notting hill" av mig o jossan. ett område mitt i stan men där det ändå är tyst o fritt från trafikbuller! 
det lät helt perfekt. 3a för 5200 kr i ett hus från 30-talet, 3e våningen med hiss. meeen kvinnan hittade ju givetvis nån annan att byta lägenhet med... faaan! får fortsätta leta helt enkelt.
hittade en annan idag på friisgatan. men jag tror huset är från 60-70 talet... det byggdes fula hus då. med små fönster o mycket plast.

fredag i morgon igen o jag går in i vecka 29. 11 veckor kvar till BF. jävlar vad fort tiden går.
hämtade hem spjälsängen från mormor o morfar förra helgen förresten. vi hade glömt att mamma målat rosafärg på gavlarna när hanna hade sängen sist. men vi hade inte glömt att hon målat nalle puh o tiger. nalle puh ser ut att ha varit i thailand o fått färg medans tiger verkar ha blivit gul som en kines... får måla över dom på nåt sätt. brosan vägrade ju. annars gillar jag att den är lite sliten i färgen, det är charmigt. tänk att den köptes till mig när jag var nyfödd o sen har alla syskon sovit i den efter det! det känns fint.

kaaarlek


Kommentarer
Postat av: jane

om du vill kan du vi ju ses i helgen så du kan titta på skötboerdet?! =) hör av dig om d passar! kram

2009-02-20 @ 08:14:55
URL: http://gumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0