exakt vad är det som är så fantastiskt??

hänger på några forum för föräldrar på nätet. det finns alltid en tråd där man visar upp sina gravidmagar o alla som varit gravida tycker det är såååå vackert o fint o fantastiskt o längtar efter en ny gravidmage.

jag fattar ingenting. vad är det som är så fantastiskt? vad är det som är fint? jag längtar bara efter att få tillbaka min kropp igen!
klart att det är fantastiskt att det finns ett liv där inne men fint är det fan inte. det ser helt idiotiskt ut. jag tittar mig aldrig i spegeln. jag vill inte se. jag vill bara bli av med bollen.... o jag har ändå haft en problemfri graviditet. tänk om jag spytt i 20 veckor eller haft foglossningar? men nä,  jag har glidit genom det här precis som jag glidit genom det mesta här i livet. 
det är precis som om jag har en lista med saker som man ska gå igenom eller göra o efter varje sak finns en ruta att bocka av i. 
första lägenheten - check.
körkort - check.
utbildning - check.
barn - check.  
o när det är gjort är känslan bara... "jaha då var det gjort, dags för nästa sak på listan..."

jag hoppas o tror att jag bara kommer att glida genom förlossningen oxå. jag glider genom livet så varför inte liksom?



nya magbilder var visst önskade. ska fixa det.
o namnet? vi har bestämt oss för AGNES! men vi får om det är en agnes när hon kommer ut... sen har vi fått MARIA gratis genom våra släkter så nu behövs bara ett namn till.

tjingeling


Kommentarer
Postat av: Jeanette i Piteå

Jajajaaa, vi vill se magen! :)

2009-04-01 @ 21:24:15
Postat av: Jane

du tycker ju själv att det är fantastiskt ibland, det skrev du ju efter u-ljudet=) Det låter som det är hormonerna som spökar lite i detta inlägget...;)

2009-04-02 @ 08:54:05
URL: http://gumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0